Söndag 2016-09-14- TRAKTORRACE

I söndags var det dags för årets första traktorrace. Det gick av stapeln i Ingelstad, på skolan. Var hur taggad som helst på att åka dit och köra. Putsade på Albert och drog dit extra spännband så det skulle vara helt klart. 
 
 
Gav mig av vid kvart över sju på söndagsmorgonenn för att köra de där 1,5 timmarna ner till Ingelstad. Jag förstod dock inte upplägget riktigt förens efteråt när det var slut. Men jag fick köra fyra race, mot fyra olika förare. Och det var ett stort plus att man fick köra så mycket som man fick! Men det gick så fort, och någon gång fick jag köra direkt igen utan någon paus emellan. Banan passade ÄNTLIGEN min traktor, men ändå blev det ingen toppplacering... Det var en teknisk bana och jag kunde utnytja fyrhjulsdriften, och hade jag inte vällt tunnorna i de två första racen hade jag kanske gått vidare. Men det får man aldrig reda på. 
 
Hade dock jävligt roligt och är mer taggad än någonsin inför Moheda nu som är den 18:e!