Lördag kväll och klackarna i taket

Har flera gånger fått höra att ''Är det lördag så ska man ut och hitta på något'' och ''Varför ska du jobba en lördag?'' bara för att nämna några meningar. Men sanningen är den att jag jobbar ju så länge det inte är något speciellt att hitta på. Händer det inget speciellt en lördag kväll så kan jag ju lika gärna jobba som att bara ligga inne och kolla i taket. 
 
Men i lördags blev det bestämt sent som fasen att Kärrasand, dit skulle vi! Jaha, på med ladugårdskläder, förbereda och göra undan en del i ladugården. Sen in och springa igenom duschen, på med kläder, lite spackel för ovanligetens skull och sen iväg. Jag slog dock aldrig klackarna i taket för jag hade varken klackar på mig eller något tak över mig. 
 
Det var trots omständigheterna en bra kväll. Insåg vilken grottmänniska man blivit. Träffade klasskompisar som jag inte sett sen studenten och när vi hälsade blev reaktionen en blandning av att kikna av skratt samtidigt som vi storbölade. Jag saknar mina grabbar så in i norden, men det har man ju inte riktigt insett förens vi träffades igen, vi har ju pratat i telefon men det är inte samma sak! Inte alls...