Årsresumè 2016

Detta året har verkligen varit fullspäckat! Det har varit både dalar och toppar, och efter att ha varit och vänt långt nere på bottnen så är jag uppe på toppen igen tack vara en hel del saker. 
 
Men om vi ska börja i januari, eller början av 2016 i alla fall. Vi hade svets- och reperationskurs i skolan, var ursnygga i våra svetskepsar. Vi rullade ner till sjön och sladdade satan med min dåvarande pärla på isen. Och jag hade jobbat mina sista dagar i Skäggalösa. 
 
 
Februari var det studentfest med temat: Sport & Kärlek. Vi körde på fullt sport tema och gjorde egna tröjor med tryck på. Kom in på BurgerKing innan och ett par normänn kom fram och frågade vad VM i Dunka plåt var för något. Vi skrattade lite lätt och hade en lättare demonstration på parkeringen.
Vi fick även våra studentmössor och vi blev ännu mer taggade på student! 
 
 
Mars sen rullade på med studentfester, sika, långa nätter med kalasande, fyllekörde ett par herrar som senare låg i skolans häck. Maskinvisning var det också och skrivandet tog fart och allt började helt enkelt bli bättre! Vi var på studiebesök i Skara med klassen och såg en massa med kor, tjurar och levde jävel allmänt. 
 
 
Sen blev det april och maj. Jag åkte på praktik först på Öland och sen vidare till Halland, lärde mig en massa om kor. Körde vårbruk hemma och hämtade hem butterflyen. Jag fyllde år och gick på pubrunda samma dag, blev kanske lite för bra kalasande mot slutet sen... Och sen 15:e maj blev det helt hundra att den där charmiga killen från Älmhultshållet var min pojkvän! 
 
 
Juni kom och det var då det mesta hände! Vi körde vallskörd och jag bodde i 8550:n, hade skattjakt som vi förlorade stort, jag gick på bal med mina pojkar som var stiligare än vanligt och vi tog STUDENTEN!!! 
 
 
Efter det har jag kastats ut i vuxenlivet. Inget mer festande mitt i veckorna. Inget mer kvällskaffe och uppesittande halva nätterna med mina grabbar. Och ingen mer skola. Istället är det jobb, jobb och ännu mer jobb. 
 
Lite har det ju klart hänt ändå efter det. Jag och min pöjk åkte med på bussresa till Borgeby, åkte till Målilla på traktor power weekend dagen efter. Var på 60-tals fest i Kärrasand. Firade min första midsommar på Öland med pöjken och sen försökt pussla ihop vardagen med att träffa honom och mina grabbar. 
 
 
Sen blev det Moheda-dagar med mina grabbar, Elin och Svenne-Rubins. Traktorracen kördes. Trösket kördes och vallskörden rullade på och jag flyttade över till 202:an istället. 
 
Sen kom hösten och vintern och det rullade på med jobb. Jobbade som satan hemma och hoppade på en deltidstjänst på Falåkra gård i Grimslöv. Det firades jul och nyåret firades med ett jädrans kalas hemma hos Elin med ca 25 andra personer! 
 
 
Det var en ganska kort resumè med mycket bilder. Men 2016 började på botten men i mars tog jag tag i mig själv, gjorde stora förändringar och gjorde resterande av året till ett toppen år!