Tröske 2016

Onsdag förra veckan så körde vi ig¨ång med tröskningen här hemma. Sen var det full fart ett par dagar, far min tröskade, en annan körde vagnar och jag skruvade spannmål som aldrig förr varierat med att köra vagnar. 
Så allt kornet är färdig tröskat nu, havren är inte riktigt mogen än, några bitar har vi kört. 4 tunland med havre tröskade vi i lördags innan jag skulle iväg. Så sent som fasen blev det, men iväg kom jag och det är viktigare med trösket så det blir riktigt! 
 
Samtidigt som vi tröskade körde vi en del andra skörd. De bitarna som vi inte ska ta någon tredje skörd på och som ska sprutas och läggas om till hösten. Så jag hann även med en heldag i 202:an och JD-pressen efter. 
 
 
 
 
 
Dammigt, stressigt och svettigt är en bra beskrivning av dessa dagarna men fasen så härligt det är! Full fart ett par dagar innan allting lugnar ner sig igen. Så nu väntar vi på nästa högtryck så vi kan tröska det sista!