Stängsling och kreatursflyttning

Nu när det inte är skörd kanske många tror att det är lugnt. Det är det långt ifrån... 
 
Istället så ska det stängslas på nya beten och kreaturen ska flyttas. En del ska släppas ut, en del ska till annat bete och en del ska hem för att de snart ska kalva. Ett evighets göra. 
 
Så häromdagen så var jag och min far iväg och satte upp ett nytt staket runt en gammal ladugård så de inte ska kunna gå intill den och för att människor ska kunna komma intill den. 
 
 
När jag tog denna bilden så gick jag och spikade märlor medan far min och en till flyttade en sten. Tanken är att vi även ska kunna komma in där med gödseltunnan bland annat. 
Ett fint stängsel, rakt och så förutom på ett ställe där stolpen för allt i världen skulle vika sig innåt! Men det fanns ju rätt duktigt med sten just där också så ja... Helt godkänt iaf! 
 
Bild på kvigorna som flyttade dit senare tog jag aldrig någon. Men men...