Påbörjar sista praktiken

Det var ett tag sedan jag tittade in och skrev någonting här nu. Även om det har hänt en hel del så har inte tiden till att blogga funnits. Men allt som har hänt under förra veckan ska jag berätta om imorgon. För nu tänkte jag berätta var jag befinner mig just nu... 

Just nu befinner jag mig på norra Öland, i Dödevi för att vara mer exakt, för att göra min sista praktik under min gymnasietid. 

Det är en mjölkgård med två robotar och jag tror att de flesta av er som är lite intresserade vet vem Bondbönan är.? Om inte annat kan ni ju kika in på bondbönans blogg på Facebook. 
Det är i alla fall hos henne som jag nu ska ha två veckors praktik. Och som vanligt så kommer ni att få hänga med på vad som händer och sker. Det kommer nog att bli mer ordning på det när jag inte jobbar längre än till klockan 18:00. Har ju en hel del dötid på kvällarna att dricka kaffe och just blogga på. 

Så nu ska jag bli ölandsbo i två veckor framöver. Får se hur det går... 

Mer om hur gården ser ut kommer ni att få se efter hand som tiden går. Men jag kan berätta två saker... 1. Jag har aldrig varit på en gård där någon är så pedantiskt vad det gäller att plocka undan och städa efter sig. 2. Jag har aldrig spolat av stövlarna så många gånger som jag gjort i eftermiddags. 



Men nu ska jag ladda inför en ny dag imorgon och förhoppningsvis lite mer fart och fläkt!